tirsdag 10. mars 2015

Frø fra øst

Jeg har funnet en nettside i Estland som selger frø fra Øst-Europa og Russland. De har et utrolig utvalg av sorter for en rimelig penge. To problemer: De tar ikke kredittkort, man må bruke PayPal, og all tekst er på Estisk og Russisk...

Uansett, med hjelp av Google Translate og kreativ tenking, så klarte jeg å plukke en del sorter av tomater, agurker, squash, gresskar og mer, som skal testes i hagen i sommer.

Særlig tomatene er interessante, da jeg er aktiv på å teste ut sorter for å se hvordan de liker den norske sommeren.

Jeg har et ønske om å kunne presantere disse tomatene utover sommeren når jeg ser hvordan de liker hagen min og stellet de får. Det hadde vært fantastisk om vi greide å finne flere gode utetomater for norske forhold.

Og bildet, det er fra hagen min sist sommer. Nakenfrøgresskaret Olga. Som de også solgte på denne siden, viste det seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar